FANDOM

Nathan Swift

Nathan w barwach Inazuma Japan

Imię japońskie Kazemaru Ichirouta
Płeć Mężczyzna Mężczyzna
Pozycja Obrońca
Pomocnik
Napastnik
Numer 2 (Raimon)
(Inazuma Legend Japan)
(Inazuma Best Eleven)
10 (Dark Emperors)
22 (Raimon (GO) – w filmie)
Żywioł Wiatr
Drużyny Raimon
Inazuma National
Dark Emperors
Inazuma Japan
Debiut (anime) Odcinek 1: "Zagrajmy w piłkę"
Odcinek 43: "Ostatnia bitwa" (GO)
Debiut (manga) Rozdział 1
Debiut (gra) Inazuma Eleven
Inazuma Eleven GO
Głos aktora japońskiego Yuka Nishigaki
Głos aktora polskiego Maksymilian Rogacki

Nathan Swift jest jednym z najważniejszych bohaterów drugoplanowych, a także zalicza się do najbliższych przyjaciół Marka Evansa. Swoją przygodę ze sportem rozpoczął w klubie lekkoatletycznym, gdzie był sprinterem. Będąc najszybszym zawodnikiem w drużynie Raimona, stał się cenną podporą zespołu. Na początku grał na pozycji obrońcy.

Wygląd

Nathan jest chłopcem raczej drobnej budowy o jasnobrązowych oczach. Ma proste włosy koloru akwamaryny, które za pomocą czerwonej gumki wiąże w koński ogon. Grzywka zasłania mu lewe oko. Kiedy nosi zwykłe ubrania, zazwyczaj są to biała koszula z długimi rękawami, żółta kamizelka oraz brązowe spodnie (co zostało pokazane w odcinku 78).

W odcinku 68 końcówki włosów Nathana nie opadają bezwładnie, lecz są lekko uniesione. Nosi on coś w rodzaju czarnej peleryny z głębokim kapturem. Pod spodem ma na sobie strój Mrocznych Imperatorów, natomiast pod strojem ukrywa zawieszony na szyi odłamek meteorytu Aliea.

W Inazuma Eleven GO jest wyższy, ma rozpuszczone włosy z których kosmyki po bokach twarzy upina z tyłu. Nosi pomarańczową kurtkę, szare spodnie oraz ciemnobrązowe buty.

Osobowość

Nathan został ukazany jako miły i przyjacielski chłopiec, który lubi zdrową rywalizację – zwłaszcza z silniejszym przeciwnikiem. Jednak nie myśli optymistycznie, szczególnie gdy znajduje się pod presją. W takich chwilach obawia się, że nie nadąży za swoimi kolegami z drużyny i zostanie w tyle. Czasami toczy ciężkie wewnętrzne boje sam ze sobą. W sezonie 2, gdy na drużynie Raimona ciążyła niewiarygodna presja, załamał się i nie był w stanie uwierzyć, że jego zespół mógłby wygrać z Akademią Aliea. Dlatego też stracił wolę walki i odszedł od Raimonów. Niedługo później został kapitanem Mrocznych Imperatorów. Jest dobrym liderem, co udowodnił w meczu z drużyną argentyńską (sezon 3), kiedy to przejął opaskę kapitana, gdy Mark wraz z Judem Sharpem, Davidem Samfordem i Calebem Stonewallem nie zdążyli na mecz. Z początku nie chciał przyjąć opaski, ale później okazał się bardzo opiekuńczy w stosunku do kolegów. Można na niego liczyć i w jakiś sposób ma wpływ na pozostałych Raimonów; tak pomógł Markowi, gdy ten, załamany, chciał rzucić piłkę w rozdziale 45. Przyjaciele są dla Nathana ważni, jak choćby wtedy gdy po wygranym meczu z Małymi Gigantami zerwał się i uściskał Marka.

W mandze dba o kolegów, co widać, kiedy jako jedyny uczył Jacka działań obronnych.

Według niektórych oficjalnych źródeł, podobnie jak Shawn Frost, jest popularny wśród dziewczyn – ze względu na swoją łagodną osobowość.

Anime

Sezon 1

Z początku, jako jeden z filarów zespołu lekkoatletyki, Nathan nie brał po uwagę innych sportów. Jednak kiedy Mark zapytał go, czy nie dołączyłby do klubu piłkarskiego z powodu niedostatecznej liczby członków przed meczem z drużyną Królewskich, odpowiedział, że to przemyśli. Decyzję podjął szybko; wystarczyło, aby zobaczył wyczerpujący trening Marka sam na sam z oponą i zdecydował się zasilić skład jego zespołu. Łatwo też odnalazł się wśród nowych kolegów. Nie żałował swojego wyboru nawet wtedy, gdy doświadczył destrukcyjnego stylu gry Królewskich.

Podczas towarzyskiego spotkania z legendarną jedenastką Inazumy, wraz z Axelem Blazem nauczył się techniki Ognistego Koguta, która okazała się niezwykle ważna w meczu z Technikum Rolniczym.

Podczas turnieju Strefy Footballu, kilka dni przed pierwszym meczem, natknęła się na niego przyjaciółka z klubu lekkoatletycznego – Miles Ryan. Swoim pytaniem: „A kiedy wracasz do klubu lekkoatletyki?” zniszczyła mu cały wewnętrzny spokój. W meczu z Liceum Shuriken musiał zdecydować, gdzie ostatecznie zostanie – wśród piłkarzy czy lekkoatletów. Zgodnie z jego prośbą, Miles przyszła obejrzeć grę i po pasjonującym meczu, w którym ukazał całą swoją miłość do piłki, zgodziła się, że lepiej mu w drużynie Marka.

Sezon 2

Sezon drugi jest oparty na kosmitach. Nathan w pierwszym meczu zaczynał wątpić w swoje umiejętności bo rywale byli od niego szybsi dziesięciokrotnie. Po rozmowie z Markiem odszedł od Raimona.Już po wygranie i przegonieniu przez Raimon kosmitów pojawił się nowy problem. Przyjaciele którzy w czasie przygody doznały kontuzji lub zniechęciły się postanowili się zemścić za zapomnienie o nich i zastąpienie nich. Wzięli meteor Aliea którzy mieli kosmici i dodawał im siły. Zorganizowano mecz a mściciele nazywały się dark Emperores, których kapitanym był Nathan, co ciekawe grał na pozycji napastnika. Miał świetną technikę i szybkość. Ale ważna i wzruszająca przemowa Marka odmieniła ich i Meteor przestał działać .Nathan i reszta przyjaciół znowu byli szczęśliwi i dokończyli mecz, tylko bez trosk i gniewów a zwłaszcza meteoru aliea. To był przyjacielski i szczęśliwy mecz. Na tym zakończyła się seria druga.

Sezon 3

Seria trzecia to już Inazuma Japan a Nathan odgrywa tam bardzo ważną role bo jest wice-kapitanem Japonii. Najszybszy z całego zespołu Nathan w reprezentacji gra jako skrzydłowy pomocnik. W Japoni przydałby się jakiś szybki skrzydłowy a nim właśnie został Nathan.Nasz szybki zawodnik opanował podczas turnieju Taniec Boga Wiatru to technika hissatsu stworzona przez niego. Taniec Boga Wiatru jest techniką wyłącznie używanej przy dryblingu Nathan wygrał mistrzostwa na Liocott Island razem ze swoimi przyjaciółmi.

Trzeba przyznać że Nathan jest bardzo uniwersalnym zawodnikiem ponieważ w pierwszej serii grał jako obrońca,pod koniec drugiej jako napastnik, a w trzeciej jako pomocnik.Przez wszystkie trzy sezony ewoluował i stał się świetnym piłkarzem, prawie tak dobrym jak Jude czy Axel.

Hissatsu

Inazuma Eleven (sezon 1):

Inazuma Eleven (sezon 2):

Inazuma Eleven (sezon 3):

Ciekawostki

  • Swift oznacza po angielsku „szybki”, „błyskawiczny”, co bezpośrednio definiuje Nathana.
    • Kaze (風) oznacza po japońsku „wiatr”.
  • Ma własną piosenkę zatytułowaną Mai Agare!.
  • Stojąc na czele Mrocznych Imperatorów, nie nosił opaski kapitana.
  • Jest najszybszym zawodnikiem w anime (chociaż niektórzy spekulują, że Shawn może go przewyższać).
  • Jest jednym z kilku bohaterów, którzy grali na więcej niż dwóch pozycjach.