FANDOM

Mark Evans
Endou Mamoru season 3 HQ
JP Imię Endou Mamoru
Płeć Mężczyzna
Pozycja Bramkarz, Libero (Atakujący Obrońca)
Numer 1 (Raimon), (Inazuma National) 15 (Raimon)
Element Ziemia Earth Icon
Drużyny Raimon, Inazuma National, Inazuma Legenda Japoni
Debiut Gra Inazuma Eleven
Debiut Anime Odcinek 01 (Inazuma Eleven)
Głos aktora japońskiego Junko Takeuchi
Głos aktora polskiego Miłosz Konkel
- Sezon 1, odcinek 1 - "Zagrajmy w piłkę"

Sezon 1

W pierwszej serii widzimy naszego głównego bohatera, jak zakłada nowy, kompletny Klub Raimona. Napotyka w tym względzie wiele trudności, jako że poziom piłki nożnej w Gimnazjum Głupków sięga dość nisko; nic w tym dziwnego, skoro drużyna piłkarska liczy zaledwie siedmiu członków.

Zanim jednak Mark przystępuje do tego ambitnego zadania, próbuje pewnego dnia w siedzibie klubu zachęcić swój minizespół do treningu, posługując się argumentem, że wielki Turniej Strefy Footballu właśnie się rozpoczyna. Niestety, przyjaciele go rozczarowują: po raz kolejny wykręcają się pretekstem, jakoby boisko jest zajęte. Gdy Mark wybiega wściekły z klubu, napotyka [Woods], menadżerkę. Ta obiecuje przemówić kolegom do rozsądku, lecz Evans udaje się nad rzekę zagrać z młodszymi dzieciakami. Podczas gry jeden z nich nieczysto trafia w piłkę, która niemal uderza licealistę. Nieopodal drogą przechadza się nikomu nieznany Axel Blaze i jest świadkiem tej sceny.

Mark podbiega do dwóch starszaków i przeprasza za zajście, po czym grzecznie pyta, czy oddadzą mu piłkę.

Niższy kumpel licealisty ze śmiechem zadaje Evansowi cios w brzuch. Poszkodowany z pogardą pluje na piłkę - co oburza Marka i Axela - i bez precyzji kopie ją prosto w dziewczynkę imieniem Maddie Moonlight. W tym momencie Axel zbiega ze ścieżki, wyskakuje w powietrze i przejmuje piłkę, a następnie zmienia tor jej lotu centralnie w twarz licealisty.

Przerażeni wandale uciekają, lecz Mark jest zafascynowany akcją nieznajomego chłopaka. Proponuje mu wstąpienie do swojego klubu, ale ten odchodzi bez słowa.

Później Evans wciąż rozmyśla o niesamowitym talencie, jaki objawił mu się nad rzeką. Jakież jest jego zaskoczenie, kiedy nowy kolega dołączający do jego klasy to właśnie Axel Blaze. Wniebowzięty bierze sobie za cel zwerbowanie chłopaka do drużyny. Z jakiegoś powodu, niezależnie od ilości prób, Axel odmawia za każdym razem.

W międzyczasie pojawia się nowa groźba wisząca nad niepełnym składem gimnazjum - najlepszy od 40 lat zespół z Akademii Królewskiej zaprasza Raimonów na mecz towarzyski. Przed Markiem zostaje postawiona misja: musi skompletować drużynę przed grą z Królewskimi. Idzie mu kiepsko, lecz pewnego wieczoru trenuje swoim zwyczajem z oponą zawieszoną na linie, rozhuśtuje ją i próbuje zatrzymać. Niespodziewanie zjawia się Nathan Swift, chłopak, którego Mark zaczepił jednego dnia biegając z tablicą informującą o poszukiwaniu członków do klubu piłkarskiego. Po rozmowie z kapitanem Raimonów po chwili namysłu dołącza do składu. Tytanicznym wysiłkiem Evansa stworzenie kompletnego zespołu zakańcza się sukcesem.

Jednak mecz z Królewskimi okazuje się rzezią; Raimoni nie mają z reprezentantami Akademii żadnych szans. Axel ogląda grę z daleka, lecz kiedy Willy Glass ucieka z boiska, postanawia się wtrącić. Wraz z pokiereszowanym Markiem przeprowadzają atak. Evans zatrzymał strzał Królewskich Boską Ręką, zaś Blaze dopełnia dzieła wsadzając piłkę w bramkę przeciwników Ognistym Tornado.

Mark prowadził swoich zawodników aż do finału, gdzie zetrzeć się mieli z pogromcami Królewskich, Liceum Zeusa, któremu przewodził kapitan Byron Love. Evans doszedł do wniosku, że jedynym sposobem na wygraną jest opanowanie techniki jego dziadka, Rękę Majina. Niestety, nie wywnioskował jak to zrobić z dziadkowych zapisków. Mecz z Zeusami nie zapowiadał się z początku zbyt ciekawie, ale w drugiej połowie Mark zrozumiał wreszcie mechanizm działania Ręki Majina i po raz pierwszy zatrzymał strzał rywali. Ostatecznie Raimoni strzelili 4 bramki i zdobyli Puchar Strefy Footballu.

Sezon 2

W drugiej serii opowiadań o Marku Evansie widzimy go jak doświadcza starcia z kosmitami (okazuje się potem, że są ludźmi).  

Mark przeżywa traumę bo w pierwszym meczu Gemini Storm wygrali z nimi 10:0 a dodatkowo, co ważniejsze ucierpiało pięciu jego przyjaciół.  

 Jakby tego było mało kosmici zniszczyli budynek Raimona .To przeżycie szybko zamieniło się w obowiązek, aby pomścić przyjaciół. Mark ze swoją drużyną szukają nowych członków. Ostatecznie znaleźli pięciu (więcej jest o nich napisane w kategorii Raimon). Pokonywali kolejne zagrożenia oraz drużyny. Ta seria była bardziej dramatyczna od innych ponieważ mieliśmy tu bardzo dużo rozterek np. traumatyczne przeżycie Shawna Frosta lub odejście z klubu Axela Blaze'a. Ostatecznie udało się pokonać wroga i ocalić Ziemię.  

Sezon 3

W trzeciej serii Mark zostaje kapitanem Inazumy Japan.W Liocott Island gromadziły się wszystkie zespoły które przeszły eliminacje ze swoich kontynentów.Japonia wygrała Eliminacje Azji .Pierwszy mecz w grupie był z reprezentacją Anglii, Rycerze Królowej. Ich kapitanem był dobrze wychowany, Edgar Valtinas. Jego strzał - Excalibur - miał taką zaletę, że im dalej Edgar nim uderzy, tym mocniejszy będzie cios.. Mark i jego przyjaciele ledwo wygrali ten mecz 3:2.

W drugim meczu Mark nUE brał udziału, ponieważ zdecydował się pomóc swoim przyjaciołom Judowi i Davidowi w pokonaniu tak zwanego pana K.(co się później okazało był on Rayem Darkiem) który miał zostać nowym trenerem reprezentacji Włoch czyli Orpheusa.

Ray Dark miał pomysł by zastąpić obecną drużynę Włoch swoją nową.Oczywiście Paolo Bianchi (Vice kapitan Włoch) nie zgodził się na to i aby rozstrzygnąć spór, zorganizowano mecz w którym miały grać drużyna Pana K i Orpheus z Markiem, Davidem, Judem oraz z Callebem. Musieli zagrać, bo reszta drużyny Orpheusa doznała kontuzji w niewyjaśnionych okolicznościach (co się okazało winowajcą był Ray Dark).

Ostatecznie Drużyna Orpheusa wygrała to spotkanie ale to było zaplanowane by zawodnicy z Reprezentacji Japonii, nie zdążyli na swój mecz z reprezentacją Argentyny - The Empire.

Spóźnili się 6 minut na statek, który był jedynym transportem na stadion. W rezultacie tego, kapitanem został Nathan. Inazuma Japan przegrała te spotkanie. Potem Mark i jego przyjaciele musieli zagrać właśnie z Orpheusem.

Mecz był zacięty zwłaszcza dlatego że dopiero w połowie meczu na boisko wszedł kapitan Orpheusa Hidetoshi Nakata. Strzelił on jedną bramkę ale nie pomogło to drużynie Orpheusa. Rozgrywka skończyła się remisem, spowodowało to, że dalszy los drużyny zależał od meczu Ameryki z Argentyną.

Ostatecznie jednak Inazuma Japan dostała się dalej. Mark opanowywał wiele nowych technik i był coraz lepszy. Inazuma Japan doszła do półfinału, gdzie stoczyli walkę z Reprezentacją Brazylii The Kingdom. Ich trenerem był Bayhan Garshield, który, za chociaż jeden błąd zawodnika robił krzywdę jego rodzinie ponieważ był sprzedawcą ropy w swoich firmach.

Dawno temu dziadek Marka, jeszcze przed wypadkiem który , tak naprawdę nie zdarzył się, rozszyfrował szyki Garshielda i chciał na niego donieść, lecz ludzie Garshielda mieli go zabić.

Dlatego David Evans uciekł z kraju zasłaniając się pretekstem, że nie żyje, by Garshield go nie szukał ,przez 40 lat  David nie porzucił miłości do piłki nożnej i trenował Afrykańczyków.

Okazało się że był trenerem reprezentacji Cotarl, Mały Gigant z jego bramkarzem Hectorem Helio. Po pokonaniu Brazylii i przyłapaniu Garshielda, Inazuma Japan doszła do finału.

Mark miał nadzieje, że w finale spotka się z jego najlepszym przyjacielem poznanym na Liocott Island, Paolo Bianchim jednak tak się nie stało, bo drużyna Orpheusa przegrała z Małym Gigantem 8:0. Jedyne co Mark mógł zrobić w tej sytuacji to wspierać Paola.

Przed finałami Mark spotkał się ze swoim dziadkiem, który opowiedział mu wszystko. Szczęśliwy Mark po poznaniu swojego dziadka przysiągł, że wygra w finale z Małym Gigantem.

Jednak jego dziadek był terenerem tej drużyny i też obiecał, że wygra. W finale Mark pokazał swoją najsilniejszą technikę hissatsu - Boski Uchwyt. Inazuma Japan wygrała wynikiem 3:2 i Mark zaprzyjaźnił się z bramkarzem rywali - Hectorem Helio. Po wygraniu na Liocott Island Mark wraca do Japoni żegnając się z Paolo, Hectorem i swoim dziadkiem. W Inazumie Eleven GO jest trenerem Raimona GO.

Techniki Hissatsu ''Bramkarskie:

Strzelające:

GO: